Heb je een vraag? Vind snel een antwoord in de Veelgestelde vragen over Apotheekwerk. Geen antwoord gevonden op je vraag? Neem dan contact met ons op via telefoon 0900 722 26 67 of mail adviseur@apotheekwerk.nl.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik gebruik gaan maken van Apotheekwerk?
Voor het plaatsen van vacatures op Apotheekwerk is een bedrijfsaccount nodig. Ga in het menu op de homepage naar ‘Werkgevers’ of klik op de buttons ‘Vacature plaatsen’ of ‘Ik wil een vacature plaatsen’. Klik dan op de groene button ‘Bedrijfsaccount aanmaken’. Vul hier de gevraagde gegevens in. Als je akkoord gaat met het privacy-protocol, krijg je ter bevestiging een e-mail met daarin een inloglink. Via deze link log je in met je e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord.
Wat is een PMA nummer?
PMA is het werkgeversnummer van het Pensioenfonds Medewerkers Apotheken. Het werkgeversnummer is terug te vinden op elke kwartaalnota en premiespecificatie van de PMA. Mocht je het PMA werkgeversnummer van de apotheek niet weten, neem dan contact op met een medewerker van de Servicedesk.
Ik heb geen PMA werkgeversnummer. Kan ik dan een account aanmaken en vacatures plaatsen?
Ja, ook als je geen PMA werkgeversnummer hebt, kun je een account aanmaken en vacatures plaatsen. Een account aanmaken is kosteloos, een vacature plaatsen kost € 495,- excl. btw. Bij het aanmaken van een account wordt gevraagd of je een PMA werkgeversnummer hebt. Geef daar aan dat dat niet het geval is. Wil je als detacheerbureau een vacature plaatsen dan dien je over een SNA certificering te beschikken.
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens of mijn wachtwoord?
Nadat je bent ingelogd klik je in het menu aan de bovenzijde op 'Mijn contactgegevens'. Hier kun je na een klik op het potloodje jouw persoonlijke gegevens aanpassen en wachtwoord wijzigen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik inloggen?
Klik op de homepage op de 'inlog'-button rechts bovenaan. Hier kies je voor de optie 'Wachtwoord vergeten' en vul je de gevraagde gegevens in. Via e-mail ontvang je een nieuw wachtwoord.
Hoe maak ik een vacature aan?
Via 'inloggen' rechtsboven op de homepage log je in op jouw account. Je komt direct in het tabblad vacatures. Hier vind je een overzicht van jouw online vacatures en een button 'Voeg nieuwe vacature toe'. Klik hierop om een nieuwe vacature aan te maken.
Waarom zie ik mijn vacature niet terug in de vacaturebank?
Mogelijk heb je de vacature als ‘concept’ opgeslagen. Om deze online te plaatsen log je in, ga je naar de desbetreffende vacature en klik je op het potloodje achter de vacature. Hier wijzig je de status ‘concept’ naar ‘Ja, publiceer online’. Dan sla je de vacature op.
Hoe plaats ik een logo of foto in mijn vacature?
Na het inloggen op jouw account ga je naar het kopje 'Mijn Apotheken'. Achter de apotheek klik je op het potloodje. Bij de contactgegevens van het bedrijf plaats je het logo.
Bij de vacature zelf kun je ook een foto plaatsen, bijvoorbeeld een sfeerfoto van de apotheek of een foto van het team. Terwijl je de vacature maakt kun je deze plaatsen onder 'Extra foto bij vacature'.
Hoe lang staat mijn vacature online?
Deze staat 3 maanden online. Ongeveer 2 weken voor de sluitingstermijn informeren wij je hierover.
Hoe sluit ik mijn vacature?
Log in en ga naar 'Mijn vacatures'. Hier vind je een overzicht van alle online vacatures. Achter de betreffende vacature, onder het kopje Acties, klik je op het laatste icoontje. Hiermee sluit je de vacature. Deze is dan niet langer zichtbaar op de website. Vanaf nu staat deze offline vacature in je Vacature-archief.
Hoe gebruik ik de gegevens van een oude vacature?
Je kunt de gegevens van een eerder geplaatste vacature overnemen in een nieuwe vacature. Log in en ga naar 'Mijn vacatures' als het een kopie betreft van een online vacature. Indien je een kopie wilt maken van een gesloten vacature ga je naar jouw Vacature archief. Achter de betreffende vacature onder het kopje Acties klik je op het 'kopiëren' icoontje. Pas hier de tekst aan en sla de vacature op.
Hoe plaats ik mijn vacature op sociale media?
Nadat je jouw vacature hebt geplaatst, ga je naar de vacaturebank en open je jouw vacature. Hier ga je naar 'vacature delen'.
Hoe kan ik voor meerdere apotheken een vacature plaatsen?
Aan een bedrijfsaccount kun je verschillende apotheken koppelen. Hiervoor log je in en ga je naar 'Mijn apotheken'. Klik op de 'Voeg apotheek toe'-button en vul hier de juiste gegevens in. Zodra dit gereed is ga je naar 'Mijn vacatures'. Daar kun je de vacature plaatsen. Als eerste wordt hier gevraagd voor welke apotheek dit is.
Hoe voeg ik een ander contactpersoon toe?
Log hiervoor in en ga naar de button 'Voeg contactpersoon toe'. Vul hier alle gegevens in en geef aan aan welke apotheek/apotheken deze contactpersoon mag worden gekoppeld. Je collega ontvangt dan een mail met de inloggegevens en kan voor de aangegeven apotheek/apotheken tevens het account bewerken. In je eigen account staat dit contact nu op actief.
Hoe blokkeer ik een contactpersoon of apotheek?
Voor het blokkeren van een contactpersoon of apotheek helpen wij je graag verder. Eventuele online vacatures kunnen wij dan aan een ander contactpersoon koppelen. Neem hiervoor contact op met de Servicedesk.
Hoe werkt de sollicitatiebutton voor de werkzoekende?
De sollicitatiebutton onderaan de vacature is gekoppeld aan de contactpersoon van jouw apotheek. Zodra een werkzoekende heeft gereageerd via de sollicitatiebutton, ontvangt deze contactpersoon een e-mail. Hierin staan de ingevulde sollicitatiegegevens van de werkzoekende vermeld.
Hoe vind ik een stagiaire of BBL-er?
Om voldoende gekwalificeerde apothekersassistenten op te leiden zijn stageplaatsen en BBL-plekken nodig in de apotheek. Heb je een stageplaats beschikbaar? Plaats dan een vacature op Apotheekwerk. Maak een vacature aan en geef bij functie Leerling apothekersassistent (BBL) of Stagiaire apothekersassistent (BOL) aan. Apotheekwerk plaatst deze vacatures kosteloos!