Heb je een vraag? Vind snel een antwoord in de veel gestelde vragen over Apotheekwerk. Geen antwoord gevonden op je vraag? Neem dan contact met ons op via telefoon 0900 722 26 67 of mail servicedesk@sbaweb.nl
Zijn mijn gegevens overgezet naar de nieuwe website van Apotheekwerk?
Ja, al je gegevens zijn automatisch overgezet. We raden je aan om je profiel te controleren en bij te werken indien nodig.
Wat moet ik doen als ik problemen ondervind bij het inloggen
Neem contact op met onze servicedesk : servicedesk@sbaweb.nl of via 0900 722 2667.
Hoe kan ik mijn profiel bijwerken?
Log in op de nieuwe website en ga naar je profielpagina. Controleer je gegevens en werk ze bij indien nodig.
Zijn mijn vacatures overgezet naar de nieuwe website?
Ja, alle vacatures die je op de oude website hebt geplaatst, zijn automatisch overgezet naar de nieuwe website. Controleer je vacatures en zorg ervoor dat alle informatie correct is.
Waarom staan al mijn bestaande vacatures nu in de template format "formeel"?
We hebben ervoor gekozen om alle bestaande vacatureteksten standaard over te zetten in de template "formeel" omdat deze het meeste lijkt op de vacatureteksten zoals deze in het verleden op apotheekwerk waren ingericht.
Hoe kan ik de bestaande vacaturetekst in het template "formeel" omzetten naar het template "informeel"?
Wil je de bestaande vacature omzetten van een formeel template naar een informeel template? Kies dan bij vacaturebeheer voor "bewerken" vacature, ga naar templates en kies "informeel". De bestaande tekst vind je nu terug in de informele template. Controleer of de tekst overeenkomt en publiceer de vacature.
Hoe kan ik de bestaande vacaturetekst in het template "formeel" omzetten naar het template "leeg"?
Het template "leeg" heeft een andere veldindeling dan de andere templates en om die reden vergt het omzetten van bestaande vacatures naar het template "leeg" een andere (eenmalige) werkwijze.
Dit kun je het beste als volgt doen:
- Kopieer bovenin de browser de URL van webpagina waarop zich de vacaturetekst in de bestaande template zich bevindt;
- Open een nieuw tabblad door bovenin op de + te klikken;
- Plak de gekopieerde URL in de adresbalk van het nieuwe tabblad en druk op Enter.
- Wijzig daar het profiel naar "leeg".
- Kopieer en plak de vacaturetekst uit het oude tabblad naar het nieuwe tabblad.
Dit hoef je maar één keer te doen voor bestaande vacatures. Voor nieuwe vacatures kun je direct de juiste template kiezen bij het aanmaken van een nieuwe vacature.
Waarom kan ik niet meer inloggen en mijn collega wel?
Met de update van de nieuwe website is inloggen met meerdere accounts op een apotheek niet meer mogelijk. Neem contact op met de persoon die het hoofdaccount beheert en maak samen afspraken over het inloggen. Dit kan bijvoorbeeld door de inloggegevens te delen wanneer je samen vacatures wil beheren. Deze wijzigingen zijn bedoeld om de gegevensbeheer en verantwoordelijkheden duidelijker en efficiënter te maken en zuivere data te kunnen verzamelen ten behoeven van promotie van het vak.
Mijn vacature blijft staan en vervalt niet vanzelf na 3 maanden?
In tegenstelling tot de oude website, worden vacatures op de nieuwe website niet automatisch gesloten. Ze moeten nu handmatig worden gesloten. Dit doen we om meer inzicht te krijgen in de arbeidsmarktdata. Je ontvangt nog wel eenmalig een herinnering als de vacature ongeveer 3 maanden openstaat. Je wordt verzocht de vacature nadat deze is ingevuld direct te sluiten. Dit helpt werkgevers om hun vacatures actueel te houden en onnodige sollicitaties voor reeds vervulde functies te voorkomen.
Hoe kan ik gebruik gaan maken van Apotheekwerk?
Voor het plaatsen van vacatures op Apotheekwerk is een bedrijfsaccount nodig. Ga in het menu op de homepage naar ‘Werkgevers’ en klik op de button 'account aanmaken' of klik op de button ‘Ik wil een vacature plaatsen’ en meld je aan . Vul de gevraagde gegevens in. Als je akkoord gaat met het privacy-protocol, krijg je ter bevestiging een e-mail met daarin een inloglink. Via deze link log je in met je e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord.
Wat is een PMA nummer?
PMA is het werkgeversnummer van het Pensioenfonds Medewerkers Apotheken. Het werkgeversnummer is terug te vinden op elke kwartaalnota en premiespecificatie van de PMA. Mocht je het PMA werkgeversnummer van de apotheek niet weten, neem dan contact op met een medewerker van de Servicedesk.
Ik heb geen PMA werkgeversnummer. Kan ik dan een account aanmaken en vacatures plaatsen?
Ja, ook als je geen PMA werkgeversnummer hebt, kun je een account aanmaken en vacatures plaatsen. Een account aanmaken is kosteloos, een vacature plaatsen kost €495,- excl. btw. Bij het aanmaken van een account wordt gevraagd of je een PMA werkgeversnummer hebt. Geef daar aan dat dat niet het geval is.
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens of mijn wachtwoord?
Nadat je bent ingelogd klik je in het menu aan de bovenzijde op 'Account' en 'mijn gegevens'. Hier kun je na een klik op het potloodje jouw persoonlijke gegevens aanpassen en het wachtwoord wijzigen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik inloggen?
Klik op de homepage op de 'inlog'-button rechts bovenaan. Hier kies je voor de optie 'Wachtwoord vergeten' en vul je de gevraagde gegevens in. Via e-mail ontvang je een nieuw wachtwoord.
Hoe maak ik een vacature aan?
Via 'inloggen' rechtsboven op de homepage log je in op jouw account. Je komt direct in het tabblad 'vacatures'. Hier vind je een overzicht van jouw online vacatures en een button 'nieuwe vacature aanmaken'. Klik hierop om een nieuwe vacature aan te maken.
Bekijk hier de uitlegvideo
Waarom zie ik mijn vacature niet terug in de vacaturebank?
Mogelijk heb je de vacature als ‘concept’ opgeslagen. Om deze online te plaatsen log je in, ga je naar de desbetreffende vacature en klik je op het potloodje achter de vacature. Hier wijzig je de status ‘concept’ naar ‘Ja, publiceer online’. Dan sla je de vacature op.
Hoe plaats ik een logo in mijn vacature?
Na het inloggen op jouw account ga je naar het kopje 'Mijn Apotheken'. Achter de apotheek klik je op het potloodje. Bij de contactgegevens van het bedrijf plaats of wijzig je het logo.
Bij de vacature zelf kun je ook een foto plaatsen, bijvoorbeeld een sfeerfoto van de apotheek of een foto van het team. Dit kan bij punt 3. vacature template. Hier kun je een (foto) bestand uploaden.
Hoe lang staat mijn vacature online?
De vacature blijft openstaan, totdat je deze sluit. Na ca. 3 maanden ontvang je in de mail een herinnering dat de vacature nog openstaat en vragen we jou om deze, indien gevuld te sluiten. Is de vacature nog niet ingevuld, dan zal deze open blijven staan. We vragen je dus om ingevulde vacatures zo spoedig mogelijk te sluiten, dit bespaart jou en eventuele kandidaten tijd.
Hoe sluit ik mijn vacature?
Log in en ga naar 'Mijn vacatures'. Hier vind je een overzicht van alle online vacatures. Achter de betreffende vacature, onder het kopje 'Acties', klik je op het tweede icoontje 'sluiten'. Hiermee sluit je de vacature. Deze is dan niet langer zichtbaar op de website. Vanaf nu staat deze offline vacature in je Vacature-archief.
Hoe gebruik ik de gegevens van een oude vacature?
Je kunt de gegevens van een eerder geplaatste vacature overnemen in een nieuwe vacature. Log in en ga naar 'Mijn vacatures'. Je kunt zowel een gepubliceerde als gearchiveerde vacature kopiëren. Achter de betreffende vacature onder het kopje 'Acties' klik je op het icoontje 'kopiëren'. Pas hier de tekst aan en sla de vacature op.
Hoe plaats ik mijn vacature op sociale media?
Nadat je jouw vacature hebt geplaatst, ga je naar de vacaturebank en open je jouw vacature. Met je telefoon kun je de vacature vrij eenvoudig delen op de verschillende sociale media. Via je laptop, kopieer je de link in de browser en plak je deze op de verschillende social media kanalen.
Hoe kan ik voor meerdere apotheken een vacature plaatsen?
Aan een bedrijfsaccount kun je verschillende apotheken koppelen. Hiervoor log je in en ga je naar 'Mijn apotheken'. Klik op de 'Voeg apotheek toe'-button en vul hier de juiste gegevens in. Zodra dit gereed is ga je naar 'Mijn vacatures'. Daar kun je de vacature plaatsen. Als eerste wordt hier gevraagd voor welke apotheek dit is.
Hoe werkt de sollicitatiebutton voor de werkzoekende?
De sollicitatiebutton onderaan de vacature is gekoppeld aan de contactpersoon die jij hebt ingevoerd voor de betreffende vacature. Zodra een werkzoekende heeft gereageerd via de sollicitatiebutton, ontvangt deze contactpersoon een e-mail. Hierin staan de ingevulde sollicitatiegegevens van de werkzoekende vermeld.
Hoe vind ik een stagiaire of BBL-er?
Om voldoende gekwalificeerde apothekersassistenten op te leiden zijn stageplaatsen en BBL-plekken nodig in de apotheek. Heb je een stageplaats beschikbaar? Plaats dan een vacature op Apotheekwerk. Maak een vacature aan en geef bij functie Leerling apothekersassistent (BBL) of Stagiaire apothekersassistent (BOL) aan. Apotheekwerk plaatst deze vacatures kosteloos!